IOT

İşletmenin operasyonları sırasında oluşan, fakat tek başlarına bir anlam ifade etmeyen veriler, iş analitiği çözümleri sayesinde anlamlı ve faydalı bilgilere dönüşüyor. Sunduğu İş Analitiği Çözümleri portföyü, işletmelerin topladığı tüm verilerin görselleştirilerek analiz edilmesini ve raporlanmasını sağlıyor. Bu portföyde aynı zamanda veriye dayalı bütçeleme çözümü de yer alıyor. Böylece, İş Analitiği Çözümlerinden yararlanan işletmeler, veriye dayalı kararlar ile geleceğe daha güvenle bakıyor.

İŞ ANALİTİĞİ NEDİR, NE KAZANDIRIR?

İş Analitiği, hem tüketici davranışlarını anlamak hem de kurumsal performansı değerlendirmek açısından büyük önem taşıyan bu verilerin analiz edilerek raporlanmasını sağlar.

Böylece işletmeler daha doğru bilgiler ve hızlı etki-tepki yeteneği sayesinde daha büyük bir esneklik kazanır.

Onlarca farklı kaynaktan elde edilen verileri hızla ve titizlikle işleyen bir İş Analitiği çözümü, kritik anlarda ihtiyaç duyulan bilgiyi anlık sunarak karar alma mekanizmalarını güçlendirir.

İŞ ANALİTİĞİ ÇÖZÜMLERİNİ KİMLER KULLANABİLİR?

Orta ve büyük ölçekli işletmeler İş Analitiği çözümlerinden yararlanabilir.


İş analitiği çözümü seçerken nelere dikkat etmeliyim?
İş Analitiği çözümlerini sadece görselleştirme yeteneklerine göre değerlendirmemek gerekir. Çözümün görsel yetenekleri kadar, ölçeklendirilebilmesi, analiz kabiliyeti, öngörüye dayalı çıkarımlar yapabilme becerileri, veri güvenilirliğini ve güvenliğini sağlayabilmesi de önemlidir. Anlık verilere dayalı raporların, kullanıcı dostu bir tasarımla sunulabildiği çözümlerin tercih edilmesi, yöneticilerin daha sağlıklı kararlar almasına katkıda bulunacaktır.


İş Analitiği portföyü, işletmelerin topladığı tüm verilerin görselleştirilerek analiz edilmesini ve raporlanmasını sağlıyor.

Web ya da mobil uygulama üzerinden de kullanılabilen bu çözümlerle işletmeler gelecek dönem planlarını daha güvenle yapabiliyor.

Bütçeleme süreçlerinin otomasyonunu da sağlayan bu portföy, ayrıca bütçe güvenilirliğini ve finansal sonuçları da iyileştiriyor. İşletmeler, otomasyonun ve iş analitiğinin gücünden yararlanarak geleceğe çok daha güvenle bakıyor.

Belge Yönetimi

Her gün, yüzlerce belki de binlerce belge, e-posta ve türlü dosyalar oluştururuz.  IDC'ye göre, çalışma zamanının %30'u belge aramakla geçmektedir.

Bu durum etkinliği azaltır ve bitirilmesi gereken daha önemli işlerinize odaklanmanızı zorlaştırır. DMS(Belge Yönetim Sistemi), bu bilgi akışını kontrol etmenize yardımcı olur.

Tüm belgeler merkezde kolaylıkla bulabileceğiniz bir yerde tutulur. Güncel bilgiye hızlı ve kolay ulaşım sayesinde, siz ve çalışanlarınız her zaman bilgi üretmeye ve karar almaya hazır olursunuz.

Arşivlemenin tüm özellikleri güncel denetim ihtiyaçlarını karşılar, yasal gereksinimlere uygunluk ve sahtekarlığa karşı koruma sağlar.

Belge Türleri

Satış, satınalma, ana veriler, finansal muhasebe ve üretim olmak üzere toplam 33 belge türü.

Arama Kriterleri

Ana veriler, Satınalma, Satış ve e-postalar da dahil olmak üzere geniş bir yelpazede yaygın arama kriterlerinin yanı sıra, tam metin araması da yapılabilir.

Saniyeler içinde, uygun arama ekranı, bir ticari işlemle ilgili tüm belgelerin net bir şekilde incelenmesini sağlar.

Depolamanın yinelenmesine gerek olmaz ve pahalıya mal olan arama süreleri azaltılır. Müşteri Hizmetleri, Satışlar, Muhasebe veya Yönetim olsun, ihtiyaç duyduğunuz bilgilere sürekli erişime sahip olursunuz.

Herhangi bir teklif talebine veya önemli iş görüşmelerine ilişkin bilgiyi kolayca edinebilir veya karar verebilirsiniz.

Bir sipariş numarası gibi tek bir arama teriminin girilmesinin ardından, DMS işlemi hemen ekranda görüntüleyecektir.

Teklif, satınalma siparişi, sipariş onayı, fatura fişi, fatura ve diğer belgeler ile tüm yazışmalar size ilgili işlem hakkında eksiksiz bir genel bakış sunar.

Otomatik arşivleme sırasında bile tüm makbuzlar ve belgeler ilgili işlem içerisinde saklanır.

İster taranan, ister dijital belgeler olsun, tüm belgeler merkezi olarak DMS'de saklanır.

Belgeler bir siparişle, projeyle veya müşteriyle ilişkilendirilir, böylece işlemlerle ilgili tüm bilgiler -örneğin yazışmalar, e-postalar, çizimler veya proje planları- her zaman kullanılabilir.

Bu nedenle, işlemle ilgili tüm bilgilere, herhangi bir iş istasyonundan veya dışarıda bile hızlı ve kolay bir şekilde erişebilirsiniz. Bu, size ekip olarak verimli çalışmanız için gereken şeffaflığı verir.

E-fatura

Elektronik makbuz ve faturaları otomatikleştiren e-fatura veya e-kredilerin oluşturulmasını desteklemektedir.

Otomatik belge arşivleme ve tarama

Belge yönetim sistemi, ERP belgelerini otomatik olarak arşivler.

Bu arşivlenmiş belgelere doğrudan ERP sisteminden erişebilirsiniz.

Basılı belgeler, barkod yoluyla taranıp işlerin ERP'de oluşturulması için linklenir. Gelen müşteri, tedarikçi ve ürün ana verileri, arşivlenecek harici dokümanları indekslemek için kullanılabilir.

İş Süreçleri Yönetimi (BPM)

Rakiplerin baskısının giderek arttığı ve dijitalleşmenin hızla ilerlediği şu dönemde, tüm sektörlerdeki şirketlerin değişime hızlı tepki verebilmeleri ve süreçlerini esnek bir şekilde yapılandırabilmeleri önem kazanmaktadır. İşte tam da burada İş Süreçleri Yönetimi araçları devreye girer. Bu araçlar onay süreçlerinden (satınalma siparişleri, satış siparişleri veya personel izin talepleri) yaptırım listesinde yapılan kontrollere ve hatta iş isteği sistemlerinin uygulanmasına kadar kendi içerisinde karmaşık olan pek çok süreci karşılamak için kullanılabilir.

Süreç otomasyonu sayesinde artan verimlilik. BPM ile şirketinize özgü iş süreçlerini, kurulan BPMN 2.0 standardına uygun bir şekilde grafiksel olarak eşleyebilir, bu süreçleri otomatikleştirebilir, şirket genelinde yayabilir ve sistematik olarak izleyebilirsiniz. Bu çözümün ERP'ye entegre edilmiş bileşenleri " BPM Tasarımcısı", "İş Akışı Görüntüleyicisi" ve "İş Akışı Kullanıcı Kokpiti"dir.

BPM Tasarımcısı

BPM Tasarımcısı, iş akışlarınızı modelleyebileceğiniz ve yapılandırabileceğiniz grafiksel bir düzenleyicidir. Bu araç sezgisel kullanıma sahiptir ve araç çubuğunda sürükle&bırak özelliği ile hızlı ve kolay bir şekilde uygulanabilen işlem haritalama sembolleri sunar. Tanımlanan ve dokümante edilen prosedürler, görevler, bağımlılıklar, öncelikler, termin tarihleri ve sorumluluklar ile standartlaştırılmış ve bağlayıcı yapılar kurar, bölümler arası süreçlere genel bir bakış elde edersiniz.

Oluşturulan iş akışları esnektir ve süreç sahipleri gibi yetkili kullanıcılar, değişen gereksinimler doğrultusunda bu akışları gerektiğinde düzenleyebilir. İş akışı devreye alındıysa ve süreç başlangıç şartı yerine getirildiyse, süreç motoru, atanmış kişiler, gruplar veya sistem servisleri için tanımlanan sıraya göre bireysel olarak modellenmiş süreçleri tetikler.

İş Akışı Kullanıcı Kokpiti

İş Akışı Kullanıcı Kokpiti, her bir süreç katılımcısı için kendisiyle ilgili bilgileri biraraya getiren ve bekleyen işleri tamamlamasına teşvik eden yönetilebilir genel bir bakış sağlar.

Kokpit, belirli bir kullanıcının açık görevlerini görüntüler ve ona bu görevleri genel görünüm üzerinden doğrudan işleme alma seçeneği sunar; bunun hemen ardından da ilgili ERP ekranı otomatik olarak açılır. Buna ek olarak performans grafiği ile her bir kullanıcının zamanında veya geç tamamladığı görevlerin oransal dağılımı gösterilir.

İş Akışı Görüntüleyicisi

İş Akışı Görüntüleyicisi'nde bir sürecin o anda hangi aşamada olduğunu bir bakışta tespit edebilirsiniz: BPM Tasarımcısı'nda tanımlanan prosedüre göre, tamamlanmış olanların yanı sıra aktif süreç adımları da işaretlenir ve o anda işlem gören adım vurgulanır.

Yetkili kullanıcılar (Süreç Yöneticileri) gerektiğinde proses akışına manuel olarak müdahale edebilir.

BPM iş süreçlerinizi ve kaynaklarınızı optimize etmenize yardımcı olur

Olası iyileştirmeler rahatlıkla paralel hale getirilebilen süreçler gibi grafiksel modellemenin başlangıcında görülür ve doğrudan uygulanabilir.

Ayrıca, süreç tasarımcıları, adımları sisteme servis olarak aktarabilirler (örneğin, düzenleme esnasında bir satış siparişinin kilitlenmesi gibi) ve böylece süreç adımlarını otomatikleştirirler. Otomasyon sayesinde, genellikle manuel işleme sırasında elle yapılan girdilerden dolayı ortaya çıkan gereksiz gecikmeler ve hata riski büyük oranda önlenebilir. Bu da düzgün ve verimli bir işlem yapılmasını sağlar.

Bu yeni aracın bir diğer önemli yararı da şeffaflığın artırılmasıdır: Tasarımcı, Görüntüleyici ve Kullanıcı Kokpiti bileşenleri, aktif süreçlerin mevcut durumu ve bu süreçleri etkileyen yıkıcı faktörler hakkında kapsamlı bir genel bakış sunar. Bu, özellikle departman yöneticileri ve süreç sahipleri için bir süreç veya ekip içerisindeki darboğazları belirlemelerine ve gerekli kontrol önlemlerini derhal başlatmalarına yardımcı olmak için pragmatik bir yardımdır.


TEMEL YAPI VE GELİŞTİRME

ERP Temel Yapı modülü, teslimat kapsamında standart olarak mevcuttur ve sahip olduğu ana veriler, sistem yönetimi araçları, kontrol tabloları, geliştirme araçları ve iş akışı mekanizmaları sayesinde sistemin kişisel ihtiyaçlara uygun olarak, son derece rahat bir şekilde uyarlanmasını sağlar.

TEDARİK

Sistem, dünya genelinde otomatikleştirilmiş bir malzeme tedariki sağlamak amacıyla tedarikçi ilişkilerini optimize eder ve destekler. Sözleşmeler, entegre fatura kontrolü ve fiyat karşılaştırma raporları çok daha konforlu bir kullanım sağlar.

ÜRÜN TASARIMI

Ürün Tasarımı modülü ile kolayca oluşturulabilen ve kolaylıkla değiştirilebilen ürün ağaçları verimli bir şekilde yönetilebilir. Rotalar, üretim ve montaj adımları için bir ön tanım sağlar. Sistemde kayıtlı hesaplama yöntemleri ise maliyet belirleme, fiyatlandırma ve nihai maliyet hesaplaması için kullanılır.

MALZEME YÖNETİMİ 

Malzeme yönetimi, gerekli malzemeler hakkında güvenilir bilgiler sağlar; zaman ve maliyet ile ilgili özellikleri de dikkate alarak stok yönetimi gerçekleştirir. Farklı planlama yöntemleri, malzeme ihtiyaç planlaması prosedürleri ve birden çok depoya uygun optimum lojistik özellikleri, kullanıcıları malzeme hareketlerinin planlanması ve denetlenmesi konusunda destekler.

PROJE YÖNETİMİ

Proje Yönetimi modülü, entegre maliyet ve kaynak planlaması ile birlikte projelerin kapsamlı şekilde planlanmasına ve terminlenmesine olanak sağlar.

Otomatik durum bildirimleri ve detaylı proje yapısını gösteren grafik görüntüsünün yardımıyla, proje için hızlı ve güvenilir bir kontrol gerçekleştirilebilir; tüm detaylarda proje bilgileri görüntülenebilir. ERP Proje Yönetimi modülü, ERP sistemine bütünüyle entegredir; böylece verilerin iki yönlü olarak kullanılması mümkün olur.

PROJE PLANLAMASI

ERP Proje Yönetimi modülünde bir projenin oluşturulması, proje planlamasının ilk adımıdır. Bir proje içinde, proje yapı planı (PYP) bir tablo biçiminde veya Gantt şeması şeklinde oluşturulur.

Daha sonra aktiviteler, aktivitelerin bağımlılıkları "milestone" noktaları, proje kaynaklarının tanımı grafiksel olarak veya tablo ile ayrıntılı olarak planlanır. Aktivitelerin terminlenmesinin ardından, projenin tüm zamansal akışı için hem iş akışı planı hem de kritik yol, kapsamlı ve anlaşılır şekilde oluşturulabilir.

Terminleme ile oluşan tablo biçimindeki görev planı da yine projenin alt adımları ile ilgili bilgi sunar. Projeye özel bu görevler de yine ERP İletişim Çözümü modülünde görüntülenebilir. Mevcut projelerin yeni projeler için şablon olarak kullanılması veya küçük projelerin daha büyük projelere birer alt proje olarak entegre edilmesi seçenekleri, projelerin daha etkin şekilde planlanmasına ve yönetilmesine olanak sağlar. Aktivitelerin merkezi olarak yönetilmesi, onaylanması ve tüm değişikliklerin anlık olarak izlenebilmesi, hassas ve etkin bir proje kontrolüne olanak sağlar.

Aktiviteler tamamlandığında, uygun olmayan gelişmelere karşı hızlı tepki verilmesini sağlamak amacıyla otomatik bir geribildirim gerçekleştirilir.

Mevcut projelerde ne zaman istenirse aktivite, iş merkezleri, kaynaklar, malzemeler veya çalışanlar gibi proje bileşenlerinde değişiklik, ekleme ve silme yapılabilir. Anlık proje durumu ve ilerlemesine ilişkin bir genel bakış elde etmek için proje temel çizgisi oluşturulabilir. Proje temel çizgisi maliyet ve aktivite bazında oluşturularak hem grafik hem de tablo olarak görüntülenebilir ve karşılaştırılabilir. Burada maliyetler, iş akışları ve kaynaklar dikkate alınarak hem proje içinde hem de farklı projeler arasında bir karşılaştırma yapılır.

FATURA DÜZENLEME

Proje Yönetimi modülünde, her bir proje bileşenine ait onayların tek tek veya toplu olarak faturalanması olanağı mevcuttur. Aktivite giderleri, malzemeler, kaynaklar, hizmet türleri ve genel masraflar gibi proje kapsamındaki tüm maliyetler için fatura oluşturulabilir.

PROJE YÖNETİMİ 

ERP Proje Yönetimi modülünün Satış modülü ile entegre bir yapıya sahip olması, projelerin Satış modülünden oluşturulmasına ve simüle edilmesine olanak sağlar. Bir satış belgesi, yeni bir projenin oluşturulmasında temel olarak kullanılabilir.

Aynı şekilde bir proje için ihtiyaç duyulan kaynaklar ve hesaplanan masraflar da proje oluşturulmadan önce simüle edilebilir. Ödeme entegrasyonu işlevi sayesinde, ödemelerin tahsil edilememesi durumunda projenin durdurulması sağlanabilir.

Teyit edilen işlemler, hizmetler veya malzemeler gibi proje ilerlemeleri, proje tamamlanmadan önce de Satış modülünden müşterilere tek tek olarak fatura edilebilir.

ERP Proje Yönetimi modülünün ERP Satınalma modülü ile entegre yapı sayesinde teslimata ilişkin termin, miktar, tedarikçi gibi veriler, Proje Yönetimi modülüne aktarılır ve Proje Yönetimi modülünden yönetilebilir. Böylece, satınalma tarafındaki değişikliklere hızlı tepkiler verilebilir.

Proje Yönetimi modülünün ERP Üretim Planlaması ve Kontrolü modülü ile entegre bir yapıya sahip olması, üretim planı ve iş emirlerinin Proje Yönetimi modülünden izlenebilmesini ve kontrolünü sağlar. Bir projenin üretimde mevcut olan bir ihtiyacı karşılayabiliyor olması halinde, iş emrinin ancak proje tamamlandıktan sonra başlayabilecek şekilde terminlenmesi olanağı mevcuttur. ERP Proje Yönetimi modülünde ayrıca, bir projenin ihtiyacını karşılayan bir üretim planı veya satınalma isteği de oluşturulabilir.

PROJE HESAPLAMASI

Aktiviteler, malzemeler, projenin herhangi bir aşamasında kullanılacak tüm kaynaklar ve hizmet türleri temel alınarak, planlanan maliyet hesaplamaları gerçekleştirilebilir. Burada teyit edilen aktiviteler için hedef masraflar ve fiili masraflar karşılaştırılır. Proje tamamlanırken gerçekleşen fiili maliyet görüntülenir ve hedef maliyetle karşılaştırılabilir. Proje temel çizgisi herhangi bir zamanda hesaplanarak, proje planı ve ilerlemesi takip edilebilir.

MERKEZİ VERİLER

Birçok modülle entegre yapı ERP Proje Yönetimi modülünde önemli bir role sahiptir. Diğer modüllerde kullanılan ve yönetilen kaynaklar, proje yönetiminde ilgili dokümanla bağlantılı bir şekilde, doğrudan kullanıma sunulmuştur.

Tüm dokümanların ERP Doküman Yönetimi modülünde merkezi olarak saklanması da bilginin etkin ve iyi yapılandırılmış bir şekilde yönetimini sağlar.ERP Proje Yönetimi modülü ile projelerin etkin şekilde planlanması, yönetimi ve projeye özel önemli faktörlere ilişkin detayların analizi mümkündür.

BİLGİ YÖNETİMİ

Bilgi Yönetim Sistemi modülü ile sistem içinde yer alan verilerin düzenlenerek bilgi yönetimi veri ambarına taşınması ve modüller arası erişim imkanı sunulması hedeflenmiştir. Modül, kişilerin tecrübe, edinim gibi örtülü bilgilerini de sisteme dahil etmeyi amaçlar. Bu bilgiyi internet kullanıcılarının alışkanlıklarına uygun arayüzler içinde sunarak bilgi paylaşımını teşvik eder ve daha kollektif bir sisteme imkan tanır.

ERP sisteminde yer alan verilerde arama yapmak için kullanılan bilgi yönetimi uygulamasıdır. Tek bir sözcük ya da sözcük parçası ile Bilgi Yönetimi Veri Ambarı’nda arama yaparak istenilen bilgiye kolaylıkla ulaşılmasını sağlar.

Sonuçlar içerisinden tek tıkla ERP modüllerinin ilgili uygulamalarını açmak da mümkündür. HTML tarayıcı ile tasarlanan uygulama, kullanıcıların internet ortamındaki alışkanlarına cevap verebilecek kullanıcı dostu bir arayüze sahiptir.

Bilgi yönetiminin esaslarından olan geri bildirim mekanizması, uygulamanın diğer bir özelliğidir.

Kullanıcılar, listelenen sonuçlar üzerinde günümüzün popüler alışkanlıkları olan “beğenme”, “beğenmeme”, “puan verme” veya “yorum yapma” olanağına sahiptirler.

Bu geri bildirimler ışığında aramaların optimize edilmesi, istatistikler ve raporlar hazırlanması mümkündür.

Bilgi yönetimindeki bir başka önemli konu da bilgilerin kaybolmamasıdır. Bu nedenle Bilgi Yönetimi Veri Ambarı’nda verilerin revizyon takibi de yapılmaktadır. Bir bilginin eski versiyonları için arama yapılabilmesi, o versiyonların da geri bildirimlerinden yararlanmaya imkân sunar.

BİLGİ ANSİKLOPEDİSİ

Bu uygulama, ERP sisteminin bilgi ansiklopedisidir. Kataloglar ile kategorize edilmiş olan verileri belirli bir başlık altında toplayarak makaleler haline getirir. Bu makaleler birer ansiklopedi sayfası gibi o başlıkla ilgili gerekli tüm bilgileri tek çerçevede sunar. Böylelikle sadece bir bilgiye ulaşmak yerine büyük resmi görmek mümkün olur.

Örneğin malzeme kataloğu oluşturup her bir malzeme kodu için bir sayfa makale üretilebilir. Bu makale içerisinde malzemenin temel bilgileri, üretim bilgileri, satış/tedarik bilgileri vb. bir arada gösterilebilir. Bilgi ansiklopedisi de uygulama gibi günümüz e-Ansiklopedi tasarımlarına uygun bir şablonda sunum yaptığı için özet verilere erişmenin ideal bir yoludur.

ELEKTRONİK VERİ ALIŞVERİŞİ

Sistemin geneline entegre yapıdaki Elektronik Veri Alışverişi modülü, veriler için elektronik veri alışverişini ve sistem ve şirket sınırlarını da aşan veri aktarımını garanti eder.

Standart protokoller aracılığıyla (serbest tanımlanabilen protokoller de kullanılabilir), ERP sistemindeki tüm veriler eksiksiz şekilde dış ortama aktarılabilir veya aynı şekilde dış ortamdan alınan veriler de bu modül sayesinde ERP sistemine eksiksiz ve sorunsuz bir şekilde taşınabilir.

ENTEGRE SÜREÇ IŞ AKIŞI

Süreçlerin veya olayların tanımlanması ile birlikte elektronik veri alışverişi başlatılır ve yürütülür. Buna örnek olarak satınalma siparişlerinin, kaydedildikleri sırada tedarikçilere otomatik ve elektronik olarak iletilmesi veya bir irsaliye ile birlikte ilgili teslimat belgesinin de oluşturulması sayılabilir.

Ayrıca asgari depo miktarının altına düşülmesi durumunda, bir satınalma siparişinin otomatik olarak oluşturulup tedarikçilere aktarılması da mümkündür.

Bu gibi durumlarda Elektronik Veri Alışverişi modülü sayesinde manuel bir müdahaleye gerek kalmaz. Diğer bir kullanım olanağı da örneğin, bağlı şirketler arasındaki (Intercompany) ticari işlemlerin yürütülmesi çerçevesinde oluşan bilgilerin aktarılmasıdır.

SERBEST PROTOKOL TANIMLAMA

Standart protokollerin dışında kalan ve işletmeye özel durumların çözümü için de serbest protokol tanımlama olanağı mevcuttur. Burada, hedef formatın XML tabanlı olup olmaması veya CSV biçiminde, bir excel dosyası olarak veya başka bir biçimde tanımlanmış olup olmadığı önemli değildir. Bu esneklik hem sistem içerisine aktarımda hem de sistemden dışarıya aktarımda mevcuttur. İstenilen saklama yerleri, yeni dahil edilen protokol dosyalarını bulmak ve içe aktarmak için sabit tanımlanmış aralıklarla taranabilir.

Modülün tamamen entegre yapısı sayesinde, sistemde mevcut olan sonraki süreçler protokolün asıl kullanım amacıyla sınırlı değildir. Elektronik Veri Alışverişi destekli iletişim için ilişkili dokümanların (örn. toplu faturalar için fatura listesi) sağlanması gerekiyorsa, bunlar serbestçe belirlenebilir ve süreç akışına dahil edilebilir. Olası sonraki adımlar (örn. dosya sisteminde saklama), ERP Doküman Yönetimi modülünde saklama veya otomatik posta ve faks gönderme olabilir.

Ayrıca ERP içindeki tüm saklama işlemleri bir Elektronik Veri Alışverişi dışa aktarım işlemini başlatabilir: Böylece örneğin, bir siparişin kaydedilmesi sırasında Elektronik Veri Alışverişi aracılığıyla otomatik bir sipariş teyidi alınabilir.

YARATICI KULLANIM OLANAKLARI

Klasik bir Elektronik Veri Alışverişi arayüzünün tanımlanmasından ve bu arayüze bağlı kullanım amacının sınırlanmasından yola çıkılarak, modülün verimli şekilde kullanılmasına yönelik başka alternatifler de ortaya çıkar.

Örneğin ERP Elektronik Veri Alışverişi aracılığıyla, paralel kullanılan sistemler için veri içe aktarımları ve dışa aktarımları yürütülebilir. Bunun modern bir örneği, modül aracılığıyla alınan ve işlenen malzeme ve ürün ağacı değişiklikleri için bir CAD sistemiyle kurulan iletişimdir.

Böylece tasarım aşamasındaki bir malzemenin değişen özellikleri ve verileri, ERP içindeki veri kayıtlarının güncellenmesiyle birlikte otomatik olarak uyarlanabilir ve gerekirse yeni kontrol planları, çizim versiyonları veya değişiklik endeksleri belirlenebilir. Protokollerin uyarlanabiliyor olması ve bununla birlikte esnek eşleştirme (protokoldeki ve sistemdeki veri yapılarının bağlantılandırılması) yapılabilmesi sayesinde, çevre birimlerde yeni yazılım versiyonlarının olması artık bir engel oluşturmaz. Eşleştirme en kısa sürede yeni arayüz seçeneklerine göre uyarlanır ve bir arayüzün geliştirilmesine kıyasla bu işlem çok daha az çalışma zamanı ve işgücüyle gerçekleştirilebilir.

Tüm Elektronik Veri Alışverişi veri aktarımları, kendileri için öngörülen ekranlarda görüntülenir ve log oluşturulur. Böylece kesintisiz bir izleme gerçekleştirilebilir.

İster içe aktarma, ister dışa aktarma olsun tüm veri aktarımları, gerçekleştirilen işlemler ve ortaya çıkabilecek hatalar ile ilgili bir loglama mekanizmasının oluşturulmasına neden olur.

Değerlendirme yapma, hatalı süreçleri tekrar gönderme ve alma ve bu hatalar için loglama mekanizması oluşturma gibi özellikleri sayesinde ERP Elektronik Veri Alışverişi modülü, yüksek performanslı ve güvenilir bir yardımcı araç haline gelir. ERP içindeki diğer modüller ile kombinasyon sağlanarak, şirketin gereksinimlerine mükemmel şekilde uyan bir ERP sistemi oluşturulur.

DOKÜMAN YÖNETİMİ

Doküman Yönetimi modülü, günlük iş süreçlerinde ortaya çıkan çok sayıda dokümanı ve belgeyi yönetir ve bunların daha sonra da etkin şekilde kullanılabilmelerini sağlar. Modülün amacı, şirket içinde üretilen dijital dokümanları merkezi olarak kaydetmektir.

Tek tip bir sistemde bir kez arşivlemenin yanı sıra, endeksleme ve diğer dokümanlar ile ilişkilendirme de ERP Doküman Yönetimi modülünün temel işlevleri arasında yer alır.

Yönetilecek dokümanların sayısı ve şirket verilerinin ilgili resmi ve yasal gruplara (örn. vergi denetçileri) öngörülen elektronik biçimde sağlanması gerekliliği, doküman yönetimi sisteminin şirket yazılımına bağlanmasını son derece önemli hale getirmektedir.

Doküman Yönetimi modülünün genel sisteme olan eksiksiz entegrasyonu ve diğer işlev alanları ile olan bağlantısı aşağıdaki grafikte gösterilmiştir.

DAHİLİ BELGELERİN ARŞİVLENMESİ

Satış ve dağıtım belgeleri ve satınalma belgeleri, oluşturulmaları ile birlikte ERP Doküman Yönetimi modülü içinde birer doküman olarak otomatik olarak kaydedilir. Buraya ne zaman istenirse (sistemdeki diğer işlev alanlarından da) erişilebilir.

Böylece örneğin, Finansal Muhasebe modülünde var olan bağlantı sayesinde, fatura kontrolünde kaydedilen ve taranan bir tedarikçi faturasına doğrudan erişime olanak sağlanır.

HARİCİ BELGELERİN ARŞİVLENMESİ

İstenilen her türlü formata sahip tüm harici dosyalar, mevcut klasör yapısında kaydedilebilir.

DOKÜMANLAR İÇİN DİZİN OLUŞTURMA

Doküman Yönetimi modülündeki dizin oluşturma (endeksleme) işlevi, doküman bazlı şirket süreçlerinin düzenlenmesine yardımcı olur ve dokümanlara yasal olarak öngörülen şekilde yeniden ulaşılabilmesini garanti eder.

REVİZYON KORUMALI ARŞİVLEME

İş ortağı yazılımına sağlanan arayüz yardımıyla, dokümanların revizyon korumalı olarak veya yasal gerekliliklere uygun şekilde arşivlenmesi olanağı mevcuttur.

Ayrıca ERP Doküman Yönetimi modülünde, değişiklik endeksi ve geçmiş oluşturma tarihi ile revizyon da desteklenir.

VERİMLİ DOKÜMAN YÖNETİMİ

Bir ticari işlem için genellikle birden çok doküman oluşturulduğundan, bunlar ERP Doküman Yönetimi modülünde ilgili konuya atanır ve bir doküman klasöründe saklanır. Burada dokümanın dahili veya harici olması ve hangi formata sahip olduğu önemli değildir. Bu tip bir atamanın proje işlerinin yürütülmesiyle yakından ilgisi vardır: Eksiksiz bir dokümantasyon oluşturmanın yanı sıra ilgili belgelere de her seferinde hızlıca erişilebilmesini sağlar. Yetkisiz erişime karşı güven içinde saklanan dokümanlar (tüm klasörler gibi) gruplanabilir ve kullanıcıya yapılandırılmış kapsamlı bir çalışma gerçekleştirme olanağı sunar.

Ayrıca, eklenen dökümanlara şifre konulabilir ve istenilen durumlarda (örn. değiştirme, silme, görme) şifre sorularak işlem gerçekleştirilir. Dahili belgelerin oluşturulma nedenine göre bağlantılandırılmaları (örn. müşteri veya tedarikçi ana verileri ile) ve kendileri için oluşturulan klasörlerde otomatik olarak saklanmaları, daha yüksek bir şeffaflığın elde edilmesini sağlar. Arşivlenen tüm dokümanlara notlar ve başka dokümanlar eklenebilir. Dokümanlarda daha sonra e-Posta ile gönderme, fakslama, yazdırma veya diğer veri ortamlarına kaydetme işlemleri gerçekleştirilebilir.

ERP sisteminin tamamında, dokümanların yönetilmesi için de yine esnek bir kullanıcı yetkilendirme mantığı mevcuttur. Böylece farklı kullanıcılara, görüntüleme, ekleme ve değiştirme işlemleri için değişik yetkiler verilebilir.

Doküman Yönetimi modülünde arşivlenen ve bir müşteri ile bağlantılandırılan tüm veriler, ERP Müşteri İlişkileri Yönetimi modülünde çağrılabilir ve satış veya pazarlama amacıyla kullanılabilir. Böylece örneğin e-Posta gönderimleri için HTML şablonları veya ERP Doküman Yönetimi modülündeki dokümanlar kullanılabilir. Bunun için, ilgili e-Posta gönderimine yönelik dinamik parametreler ile doldurulan ve standart bir şirket görüntüsü sağlamaya yarayan şablonlardan oluşan bir havuz mevcuttur.

ENTEGRASYONUN AVANTAJLARI

Değer zinciri boyunca oluşan dokümanların merkezi olarak arşivlenmesi, artık günlük işlerin bir parçası haline gelmiştir. Benzer şekilde, genel ERP çözümüne bütünüyle entegre yapıdaki doküman yönetimi de verilerin tutarlı şekilde saklanması ve bilgi süreçlerinin optimize edilmesi için merkezi bir rol oynar.

Doküman yönetimi sisteminin kusursuz bir şekilde bağlantılandırılmış olması, maliyetli arayüzler oluşturma ve dokümanları harici sistemler ile bağlama gerekliliğini ortadan kaldırır. Böylece iletişimde/bilgilendirmede yaşanan kesintiler önlenir, veri kalitesi ve şeffaflık artar ve iş akışları hızlanır.

ÇEVRİMİÇİ ANALİTİK İŞLEME/İŞ ZEKASI

Çevrimiçi Analitik İşleme/İş Zekası modülü, şirket genelinde alınacak kararlar için istenilen verilere ulaşılıp analizlerin olabildiğince hızlı yapılmasını, verilerin çok boyutlu olarak değerlendirilmesini ve görsel olarak hazırlanmasını sağlar. Bu süreçte kullanıcı katkısının en aza indirgenmesini ve raporlama işinin olabildiğince otomatik yapılabilmesini amaçlar. InfoSuite veya Pentaho BI ile bağlantılı olarak eksiksiz bir İş Zekası Sistemi oluşturur.

DIŞ VERİ KAYNAKLARININ KULLANIMI

ERP Çevrimiçi Analitik İşleme modülü, hem ERP sistemine tamamen entegre durumda bulunan homojen bir yapıdadır hem de harici veri kaynaklarına entegrasyonu temin eden ve karar verme süreçlerine katkıda bulunan kapsamlı bir uygulamadır.

ERP Çevrimiçi Analitik İşleme modülü, kendi veri ambarındaki verileri kullanıcılara sunarken, diğer veritabanlarında kurulu bulunan veri ambarlarındaki verilerin kullanılabilmesine de imkan tanır. Böylece bilgiler merkezi bir biçimde ve kaynaklarından bağımsız olarak bir araya toplanabilir; kurum için kritik önem taşıyan kararlar akıllı ve etkin bir şekilde verilebilir.

VERİLERE ÇOK BOYUTLU BAKABİLME VE ESNEKLİK

Çevrimiçi Analitik İşleme modülü, şirkete ait kritik önemdeki verilerin standart ve yapılandırılmış şekilde formatlanmasını ve verimli bir analitik sorgulama için çok boyutlu olarak kullanıcılara sunulmasını amaçlar. Dahili ve harici veritabanları kullanılarak oluşturulan OLAP tablolarından yaratılan OLAP küpleri, verilere çok boyutlu olarak, yatay ve düşey eksenlerde çakıştırılarak bakılmasına imkan verir. Verilere çok boyutlu bakabilme imkanı, hazırlanan raporlara esneklik kazandırır.

KARAR VERME SÜREÇLERİ İÇİN HIZLI BİLGİ AKTARIMI

Çevrimiçi Analitik İşleme modülü, şirketlerin ticari faaliyet alanlarına ait büyük hacimli verileri ile dış kaynaklı veritabanlarında bulunan verileri bütünleştirir. Modül, bu verilere çok boyutlu yatay ve düşey eksenlerden bakabilme imkanı sağlar.

Modülde “Dashboard” gibi görselleştirme operatörleri kullanılabilir. Böylece şirketlerin karar verme süreçlerine kolay ve otomatik şekilde destek verir.

KOLAY RAPORLAMA

İhtiyaçlar doğrultusunda eksiksiz dizayn edilmiş OLAP küpleri sayesinde her kullanıcı çok kısa sürelerde kolaylıkla raporlar ve analizler hazırlayabilir.

RAPOR VE DASHBOARD GÖRÜNTÜLEME

ERP Çevrimiçi Analitik İşleme modülü, Pentaho BI ile hazırlanmış Dashboard ve diğer raporlara üçüncü parti uygulamalara gerek duymadan direk ulaşım imkanı sağlar.

İÇERİK YÖNETİM SİSTEMİ

İçerik Yönetim Sistemi modülü, web site içeriklerinin ERP ile yönetilebilmesine olanak sağlar. Modülün amacı, web sitelerindeki kurumsal bilgilerin kolayca oluşturulması, yayınlanması, yönetilmesi ve güncellenmesidir.

Modül ayrıca, oluşturulan içeriklerin arşivlenip istenildiğinde güncellenerek yeniden kullanılmasına imkân verir. Yayınlanacak sitelerin ayarları, içerikleri ve içeriklerinde barındırılan medya dosyaları, sitelerde kullanılacak temalar ve menü yapıları, ERP İçerik Yönetimi Sistemi modülü uygulamaları yardımıyla hızla ve kolaylıkla oluşturulur; ERP’nin sunduğu FTP altyapısı ile istenildiğinde web sunucusuna yollanarak yayınlanır.

ERP’nin yüksek güvenlik altyapısını kullanan ERP İçerik Yönetimi Sistemi modülü sayesinde web sitesi üyelik sistemi, B2B, B2C portallarında kullanıcı tanımları için ayrıca bir platform oluşturmak gerekmez. Tüm kullanıcıların detaylı yetkilendirmeleri ERP sisteminden yapılır. Bu sayede web sitesi ya da portal kullanıcılarının hangi bilgilere erişebileceği güvenli ve kolay bir şekilde, rollere ve görevlere göre belirlenebilir. Yüzde yüz web tabanlı ERP sistemi ile ERP İçerik Yönetimi Sistemi modülü, web site içeriklerinin uzaktan yönetilmesine olanak sağlar.

ÇOKLU DESTEK

Tema Desteği: ERP İçerik Yönetimi Sistemi modülü, farklı görsel temalar ile farklı sitelerin yönetebilmesine olanak sağlar. İstenildiğinde hazır temalardan biri seçilerek görsel ve fonksiyonel değişiklikler yapılabilir.

Dil Desteği: ERP İçerik Yönetimi Sistemi modülü tüm web sitesi içeriklerinin aynı anda, farklı dillerde oluşturulmasına ve yönetilmesine olanak sağlar.

Firma ve Site Desteği: cERP’nin çoklu firmayı destekleyen holding altyapısı sayesinde ister holding düzeyinde ister her bir firma özelinde çoklu web siteleri, B2B ve B2C portalları oluşturulup merkezi olarak yönetilebilir.

İŞ SÜREÇLERI YÖNETİMİ

İş Süreçleri Yönetimi modülü, şirketteki süreçleri düşük maliyet ve çabayla modelleme, otomatik başlatma ve sonrasında denetleme konusunda kullanıcıyı destekler. Böylece, en baştan karmaşık ve heterojen yapıya sahip olan iş akışları optimize edilir ve bunların verimli şekilde yürütülmesi sağlanır.

İş Süreçleri Yönetiminin amacı genel olarak, bir şirketteki veya bağlantılı birçok şirketteki farklı süreçleri daha esnek ve hızlı şekilde düzenlemek ve aynı zamanda bunlara ait potansiyel hata oluşması tehlikesini en aza indirmektir.

WOC ERP İş Süreçleri Yönetimi modülünün kullanılması sayesinde, ERP sisteminde gerçekleştirilen işlemler yetkili kullanıcının kendisi tarafından şirketin özel gereksinimlerine göre uyarlanır. Süreç yönetimi modülü bütünüyle ERP'ye entegredir ve bu nedenle ilgili işlev alanlarındaki tüm iş akışları için kullanılabilir. Aşağıdaki grafikte ERP İş Süreçleri Yönetimi modülünün genel sistem içindeki yeri gösterilmiştir.

VERİMLİLİK VE BİREYSELLİK

ERP İş Süreçleri Yönetimi modülünün amacı çekirdek süreçleri kullanmak, bunlara eklemeler yapmak, otomatikleştirmek ve böylece daha yüksek bir verimlilik elde etmektir. Kullanıcı, İş Süreçleri Yönetimi modülünün yardımıyla iş akışını istediği gibi uyarlayabileceği ve genişletebileceği için, ilgili departmanların gereksinimleri çok daha hızlı bir şekilde karşılanır ve bunun için harici bir programlama çalışmasına da gerek duyulmaz. Bu sayede şirkete özel gereklilikler büyük ölçüde karşılanır ve yüksek bir entegrasyon seviyesi elde edilir.

SÜREÇLERİN MODELLENMESİ

ERP İş Süreçleri Yönetimi modülü, yürütülebilir iş süreci modellerini geliştirme ve görüntüleme konusunda kullanıcıyı destekler: Tüm proje ilişkileri, standart bir kurallar kümesi kullanılarak organizasyonel ve yapısal özellikleri ile birlikte düzenlenir ve korunur. Net şekilde tanımlanan prosedür, çalışma ve istisna kuralları sayesinde çalışanlara gerçekleştirilecek süreç adımları için bir çerçeve çizilmiş olur.

İş süreçlerinin modellenmesi sırasında kullanıcı, ön tanımlı aktivitelere erişebilir ve bunları ihtiyaca göre dahil edebilir: ͧ Onay veya ret (bir kişi tarafından) ͧ Gözden geçirme (bir kişi tarafından) ͧ Karar (kaydedilen ölçütlere göre sistem tarafından) ͧ Oylama (birden çok kişi veya departman arasında) ͧ Serbest konfigüre edilebilir diğer aktiviteler (TROIA kodu aracılığıyla dönüştürme) ERP İş Süreçleri Yönetimi modülünde genel olarak, manuel gerçekleştirilecek faaliyetler ile otomatik yürütülecek olanlar birbirlerinden ayrılmalıdır.

Her aktivitenin manuel veya otomatik olmasının haricinde, kendine özgü özellikleri mevcuttur. Aktivite seçimine ek olarak, kullanıcıya fikir vermesi açısından ayrıca standart tasarımlı süreçler de sunulmuştur. Bunlar süreç geliştiriciler tarafından, doğrudan kullanılabilir ya da ilgili noktalarda alt süreç olarak tekrar gönderilebilir ve şirket genelinde bir bütünlük sağlanır.

Böylece aynı zamanda hata potansiyelleri de azaltılır. Ayrıca iş akışlarının oluşturulması sırasında örneğin, protokoller, çizimler veya modellenmiş olay temelli süreç zincirleri (EPK'lar) gibi dokümanlar entegre edilebilir. İyi yapılandırılmış otomatik iş akışları, süreç performansının ve dolayısıyla şirket verimliliğinin yükseltilmesinde etkin rol oynar.

PRATİK ROL KONSEPTİ

Tüm ayrıntıları düşünülmüş rol konseptleri, gerçekleştirilecek görevlerin ilgili hedefe yönelik olarak belirli kişilere, ekiplere veya birkaç departmana mantıklı şekilde dağıtılmasına olanak sağlar.

Bunun için, ERP İş Süreçleri Yönetimi modülündeki süreç modelleme sırasında kullanıcılara belirli roller atanabilir ve çeşitli faaliyetlerin yürütülmesi için yetki verilebilir (örn. ana veri kaydı ve bakımı, BT sistemleri yönetimi, vs.). "Satış yöneticisi" veya "Yönetici" gibi roller, süreç yönetimi modülünde tamamen serbest şekilde tanımlanabilir ve bu rollerle ilgili süreç adımında hangi çalışanların yer aldığı ve hangi alanların çalışanların sorumlulukları dahilinde olduğu düzenlenir.

Rollerin atanması, bakımının yapılması ve merkezi olarak denetlenmesi bir sistem yöneticisi tarafından gerçekleştirilir. Burada her bir kullanıcı, kendi sorumluluk alanları için bir vekil tayin etme ve ilgili görevlere ilişkin yetkileri bu vekillere devretme olanağına sahiptir.

SÜREÇ DENETİMİ VE TAKİBİ

Süreçlerin merkezi olarak denetlenmesi için ERP İş Süreçleri Yönetimi modülünde her bir aktiviteye ilişkin çeşitli ölçütler mevcuttur. Manuel faaliyetlerde, tanımlanmış bir işlem için süreç sorumlusu çalışan tarafından karar verilir ve bunlar onaylanabilir veya reddedebilir.

Aynı şekilde örneğin, belirli bir olay olduğunda otomatik e-Posta gönderme gibi otomatik işlemler düzenlenebilir. Diğer bir otomatikleştirme olanağı da süreç modelleme sırasında "zamanaşımı bağlantılarının" (Timeout-Links) eklenmesidir. Böylece kullanıcı, ilgili görevden sorumlu kişiden tanımlanmış bir zamana kadar yanıt alamazsa görevin hangi vekil çalışana iletilmesi gerektiği belirlenebilir.

İş akışlarının otomatikleştirilmesi sayesinde, temel olarak günlük işlerle ilgili yükler çalışanların üstünden alınır, maliyetler düşer ve hata olasılığı azalır.

ERP İş Süreçleri Yönetimi modülünde kullanıcılara, çalıştırma süresi boyunca iş süreçlerine erişme ve ilgili görevleri bağlama göre inceleme olanağı sunulur. Böylece mantıksal olarak birbirleriyle ilişkili süreç adımlarının akışına ilişkin bir genel bakış elde etmekle kalınmaz aynı zamanda sürecin güncel durumu ile ilgili bilgiye de sahip olunur.

Kontrol sonunda onaylanan veya reddedilen bir sürecin nasıl devam edeceği görülebilir. Bu sayede kullanıcı gelecekteki aktiviteleri tasarlayabileceği bir genel görüşe sahip olabilir. Modülde aynı zamanda, tüm süreç akışı için eksiksiz bir izlenebilirlik sağlanarak mevcut iş akışlarının güvenceye alınmasına ve gelecektekilerin optimize edilmesine de katkıda bulunulur.

GENEL SİSTEME ENTEGRASYON

İş Süreçleri Yönetimi modülü, süreç yönetimi için gerekli olan tüm araçları içerir ve arayüzsüz bir çözümdür. Süreç yönetimi bileşenlerinin genel sisteme bütünüyle entegre olmaları ve diğer modüller ile dahili süreç bağlantılarına sahip olmaları, kullanıcılara sayısız entegrasyon avantajı sunar. ERP İş Süreçleri Yönetimi modülü standart olarak aşağıdaki işlev alanları ile birlikte çalışır:

  • Geliştirme ortamı
  • Ana veriler
  • Satınalma
  • Stok yönetimi
  • Malzeme ihtiyaç planlaması
  • Üretim
  • Satış

KURUMSAL KARNELER

Kurumsal Karneler modülü, yöneticilere, şirketin vizyon ve stratejisinin, bir dizi tutarlı performans ölçüsü haline dönüştürülerek ifade edildiği geniş kapsamlı bir çerçeve sunmayı amaçlar.

“Dengeli Ölçüm Karnesi Tekniği (Balanced Scorecard)” bir performans ölçme sistemi olmasının yanı sıra stratejik yapı için bir yönetim sistemi olarak da kullanılabilmektedir.

RAPORLAMA

Tanımlanmış karneler belirlenen zamanlarda çalıştırıldığında, sonuçları hem rapor hem de diagram halinde tanımlanmış ağaç yapısında gösterilir.

DİĞER MODÜLLER ILE BAĞLANTI

ERP Kurumsal Karneler modülü sisteme tam entegre olduğundan, sistemin herhangi bir modülündeki bilgiyi karnelerin ölçülmesinde kullanabilir.

KURUMSAL RİSK YÖNETİMİ

Kurumsal Risk Yönetimi modülü, bir işletmenin ekonomik değerini en üst noktaya çıkarmak amacı ile kritik riskleri tanımlayan, olası etkilerini ölçen ve bütünleştirici risk yönetimi uygulamalarını hayata geçiren sistemli ve detaylı bir prosestir.

Buradan hareketle Kurumsal Risk Yönetimi, bir kurumun ya da kuruluşun çalışabilirliği; ticari müesseseler içinse öncelikle kârlılığını olumsuz etkileyebilecek risk faktörlerinin belirlenmesi, ölçülmesi ve en alt düzeye indirilmesi sürecidir.

İktisadi ve teknolojik gelişmeler; zaman içinde çok sayıda faaliyetin çok sayıda kişi ve uzun süreçlerle yürütüldüğü, hiyerarşik örgütsel düzenlerin sürekli geliştiği, karmaşık işletme yapılarının ortaya çıkmasına neden olmuştur.

Bunun sonucunda işletmelerin faaliyetleri basit kontrol yöntemleriyle izlenemeyecek hale gelmiştir. Amerika’da beş bağımsız meslek kuruluşundan oluşan COSO (The Committe of Sponsoring Organizations), iç kontrolün işletmelerde standartlaşan bir yapı hale gelmesinde öncülük etmiştir.

COSO iç kontrol modeli; iç kontrol ortamı, risk değerlendirmesi, kontrol faaliyetleri, bilgi ve iletişim ile izleme faaliyetlerinden oluşan; işletme faaliyetlerinin etkinliği ve verimliliği, mali raporların güvenilirliği ve yürürlükteki kanun ve düzenlemelerle uyum amaçları etrafında şekillenmiş çok boyutlu bir yapıdır.

Daha sonra ISO 31000 Risk Yönetim Sistemi Standardı ile risk yönetim sisteminin standardları belirlenmiştir. ISO 31000 Risk Yönetim Sistemi Standardı kuruluşlara, amacı risk yönetim sürecini şirketin bütün yönetim, strateji ve planlamasıyla, idaresi, raporlama süreci, politikaları, değerleri ve kültürüyle bütünleştirmek olan bir çerçeve geliştirmesini, bu çerçeveyi yürürlüğe koyup sürekli olarak ilerletmesini tavsiye etmektedir.

WOC ERP Kurumsal risk yönetimi modülü bu standardlara uyumlu olarak oluşturulmuştur.