FİNANSAL MUHASEBE
WOC ERP Finansal Muhasebe, küçük, orta, büyük ve çok uluslu şirketlerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanmıştır.
Genellikle Kabul Edilen Muhasebe İlkelerine (GAAP) uygun olarak sertifikalandırılmıştır.
Finansal Muhasebe, şirketinizin veri ve değer akışını tam olarak görmenizi sağlar.
Paralel muhasebe, Alman Ticaret Kanunu, UFRS, vb. uyarınca mümkündür. Geniş bir yelpazede esnek, bireysel finansal raporlar da mevcuttur. Finansal Muhasebe, belirli bir dönemdeki hedef/fiili rakamların hızlı karşılaştırmalarını da desteklemektedir.
Ödenmemiş faturalarla ilgili önemli bilgiler, ödeme işlemleri, otomatik ödemeler ve anımsatıcılar da dahil olmak üzere kapatılmamış ögelerin yönetimine izin verir. Entegre Nakit Yönetimi kısa vadeli likidite planlamasını desteklemektedir.
Bu üçüncü parti sağlayıcıları mali muhasebe sistemleri ile bütünleştiren diğer birçok ERP sisteminden ayrı bir yere koyar.
Tamamen entegre finansal muhasebe
Finansal Muhasebe (FinAcc) tamamen ERP’ye entegredir. Tüm işlemler tamamen yapısal bir şekilde kaydedilir. Finansal Muhasebe, ana veriye ve satınalma, satış, depo yönetimi vb. verilerine dayanır. Sabit bir bileşeni olan finansal muhasebe, verileri bağlantılı bir arayüz üzerinden değil, bizzat doğrudan ticari işlemlerin işleyişinden edinir.
Satışta giden faturanın oluşturulması ve gönderilmesi aynı anda finansal muhasebede de verilerin gönderilmesine bağlıdır. Bu entegrasyonun avantajı, istediğiniz zaman finansal tablolardan orijinal belgeye ulaşabilmenizdir. Finansal muhasebe, tüm finansal işlemlerin net bir şekilde incelenmesini sağlar. Örneğin, birkaç mali yıldaki verilere erişilebilir.
Denkleştirilmiş veya kısaltılmış mali dönemlerin kullanımı da desteklenmektedir. Aylık karşılaştırmalar, eski verileri kullanarak işlem rakamlarını yönetmek suretiyle oluşturulabilir. Birkaç yıl boyunca değişen değerlerin planlanan/gerçekleşen karşılaştırmalarını yapmak da mümkündür.
Ayrıca, P&L ve bilanço hesapları için makullük ve eksiksizlik kontrolleri yapılabilir. Banka hesap tabloları otomatik olarak kaydedilebilir.
Vergiler kontrol altında
ERP’de herhangi bir vergi kodu ve vergi dönemi tanımlanabilir. Her bir vergi dönemi için her bir vergi koduna ayrı bir vergi oranı verilebilir. Her ay için vergi dönemlerini tanımlayabilirsiniz. Bu, yasal olarak belirtilen tüm vergi dönüşümlerinin yapılabileceği anlamına gelir.
Her yüzde oranı için bir vergi indirimi yapılabilir. Vergi kodları, vergi ve nakit indirim hesaplarına ayrılır. Vergi geçmişi hesaplamalarının doğruluğu her zaman garanti altına alınmıştır.
Çeşitli vergi oranları için bir çoklu vergi kodu
Çoklu vergi kodu, verginin birden çok defa bir değerlendirme esasına göre hesaplanmasına izin verir. Farklı yüzdelerle halihazırda varolan bazı vergi kodları bir çoklu vergi kodu ile birleştirilebilir.
Çoklu vergi kodu daha sonra hesaplanır ve bir adımda bir fatura kalemi için hazır olur.
Vergi sorunları açıkça görüntülenebilir
Finansal veriler gibi alım ve satım sürecindeki vergi sorunları ERP’de kolaylıkla görüntülenebilir. Vergilendirme için gerekli tüm finansal veriler faturalarda ve işlem girişlerinde kaydedilir.
Bu da sistemde bulunan hesaplar,vergi numaraları,vergi tipleri ve satış fişleri gibi tüm verilere tek seferde erişebileceğiniz ve tüm gerekli düzenlemeleri yapabileceğiniz anlamına gelir.
Peşin satış vergisi beyannamesi
Satış vergisi kalemleri gerektiği gibi tanımlanabilir ve hesaplar nasıl tahsis edilebilecekleri konusunda esnektir.
Hesaplar ve satış vergisi kalemi, hem finansal muhasebede kullanıldığından, aylık avans vergisi beyanname rakamları daima güncel kalacaktır.
Peşin satış vergisi beyannameleri yasal gerekliliklere göre bireysel olarak oluşturulabilir. Ülkeye özel düzenlemeler de mümkündür.
Bir doğrulama, açık hesap ve giriş raporlarını kullanarak gerçekleştirilebilir. ERP, Elster aracılığıyla elektronik satış vergisi iadesinin yanı sıra çıktı çıktılarını da desteklemektedir.
Bir kullanıcı olarak her yıl güncelleme programları ve güncel PDF formları alacaksınız.
Otomatik mali girdiler
ERP ile birleşmesi sayesinde alımlar,satışlar,ödeme, karışık hesaplar ve malzeme girişi gibi bir çok mali girdi otomatik oluşturulabilir.
Veri,kopyalama ve silme işlevleri gibi otomatik başlangıç ayarları manuel olarak oluşturulabilir. Hesapların aylık değerleri, gönderildiğinde otomatik olarak güncellenir ve değerlendirmeler için kullanılabilir. Aktarılan bakiyeler önümüzdeki yıllarda otomatik olarak güncelleneceğinden, taşınan kısmı için yıllık ek ödemeler gerekli değildir.
ERP’de şirketinizin gereksinimlerini karşılayan bir hesap tablosu oluşturabilirsiniz. ERP’nizi ilk kez kurarken, mali muhasebeniz, DATEV SKR 04 ile yakından alakalı olan standart bir hesap planı içerecektir. Bu, özellikle ortaklıklar ve anonim şirketler için önemlidir. Bütün değerlendirmeler hesap planıyla koordine edilir.
Standart hesap çizelgesini kullanmaya karar verirseniz, finansal muhasebe açılır açılmaz başlayabilirsiniz. Hesap planında bireysel değişiklikler ve açılımlar da mümkündür. Hesaplar, özetlerine dayanarak yapılandırılmıştır.
Verilen hesap aralıklarına dayalı olarak, hesapların esnek bir gruplanması da mümkündür. Standart hesap ataması ve hesap özelliklerinin varsayılan ayarı, satın alma ve satıştan otomatik olarak finansal girişler üretirken olduğu gibi hesapların kullanımı için öneriler üretir.
Kasa defteri
ERP, yurtiçi ve yurtdışı kasa defterlerinin yönetimini desteklemektedir. Bir aylık nakit belgeler herhangi bir zaman aralığında girilebilir ve otomatik olarak gönderilebilir.
ERP, ardışık belge numaralandırma ve otomatik nakit dengesi güncellemeleri de sunmaktadır.
Kullanıcılar tek tek belgeleri ve aylık tüm makbuz ve harcamaları yazdırabiliyor. Satın alma ve satış nakit faturaları birbirine bağlıdır.
Ödenmemiş maddeleri temizlerken nakit kitap güncellenir. Üstün kalemler doğrudan nakit kitapta tahsis edilebilir.
Tekrarlayan kayıtlar
Tekrar eden girdiler, belirli aralıklarla tekrarlanan mali girdilerdir. Giriş sürecinin aylık, üç aylık veya yıllık olarak farklı şablon ve kurallara göre yürütülüp yürütülmeyeceğini seçebilirsiniz. İçeriği değiştirmek ve giriş tarihini veya son tarihini girişten girişe taşımak mümkündür.
Birden fazla muhasebe defteri
Bir ERP müşterisinin raporlamasını farklı muhasebe kurallarına göre haritalamak için, beş sete kadar muhasebe defteri tanımlanabilir. Bunlar birbirinden bağımsız olarak yayınlanabilir ve değerlendirilebilir. Birden fazla defter grubuna uygulanan kayıtlar yalnızca bir kez girilmelidir.
SEPA
ERP SEPA ödeme transferini destekler,SEPA basit doğrudan borçlar, SEPA acil borçlar ve SEPAşirket borçları. ERP, SEPA doğrudan giriş ve bu borçların yönetimini yapmak için ihtiyaç duyulduğunda otomatikleştirilen basit bir sistem sunar. Ayrıca ödeme yapılması için önceden bilgilendirme hizmeti de sağlar.
SEPA bireysel borçların son ödeme tarihleri en az işlem miktarlarını belirleyerek hesaplanmasını belirler. Yeni XML data formatları Alman standartları ve ISO 20022 standartlarına göre işleme uygundur.
Giden ödemeler / Gelen ödemeler
Bir veya birkaç adımda giden veya gelen ödemeler için bekleyen ürünler hazırlanabilir. Seçim, seçim kriterleri kullanılarak yapılabilir. Sistem, ödemenin vadelerine göre sabit fiyat tarihleri, ödeme vadesi ve nakit indirim tutarları önermektedir.
Bu verileri kabul edebilir veya kendi kararlarınıza göre değiştirebilirsiniz. Giden ve gelen ödemeler için banka havalesi, otomatik ödeme, çek, senet veya diğer fatura gibi farklı ödeme yöntemleri desteklenir. Ödeme dosyası oluşturma bilgi sistemi, örneğin SFirm gibi ilgili bankacılık yazılımında içe aktarılabilen ve işlenebilir nakit yönetimi için dışa aktarma dosyaları oluşturur.
Hatırlatıcılar
Hatırlatmalarda, tek tek yapılandırılabilir metinlerle bir çok kademe bulunmaktadır. Hatırlatma belgeleri bir çok dilde oluşturulabilir ve basılabilir. Viziteler, gecikmiş faizler ve minimum ödeme miktarları gibi bireysel hatırlatıcıların ne zamana kurulacağını ayarlayabilirsiniz. Hatırlatıcılar bireysel müşteriler ve belirli nesnelere kapalı olabilir.
Ödeme seçenekleri
Gerek görülürse, ERP devam edecek ve ileri tarihteki ödemeler için ödeme öner listesi oluşturabilir.Müşteri için ödeme yapılacak ve ödeme alınacak hesapları belirlemek amacıyla bir çok seçenek mevcuttur.
Ödeme öneri listesi
● Ödeme yapılacak faturalar için basit ve net görünüm sağlar.
● Veritabanında görüntüleme ve arşivleme.
● Gelecek ödeme planını dikkate alır.
● Satıcılara,müşterilere,çalışanlara ve diğer birimlere esnek seçenekler sunar.
● Sadece nakit hesap ödemelerine veya online ödemelere izin verir.
● Bir çok bankada tanımlıdır.
● Seçim kriterleri taslaklarla adapte edilebilir.
Açık Kalemler
Ödemeler, hatırlatıcılar veya yeniden değerlendirmeler gibi açık kalemler için oluşturulmuş tüm işlemleri görüntüler. Yeni bir işlem oluşturmak, mevcut açık kalemlere referans verir. Faturalar veya kredi notları oluşturulduğunda, kullanıcı müşterinin açık kalemlerine bakıp bunları hemen düzenleyebilir. Bir ödeme iptal edilirse, sistem otomatik olarak açık kalem açar.
Açık kalemleri yeniden değerleme
● Döviz cinsinden açık kalemler yeniden değerleme yaparak oluşturulabilir.
● Bireysel açık kalemler yeniden değerleme dışında bırakılabilir.
● Açık kalemler yabancı para cinsinden yeniden değerlenirken şunlar gerçekleşir.
● Açık kalem güncellenir, yani yeniden değerleme yapılarak döviz kurundan ayarlanır ve bu tutar iç para biriminde yeniden hesaplanır.
● Kur farkı hesabı ve kur farkı miktarı ile bir finansal girdi yaratılır.
● Kaydedilen yeniden değerleme, güncel tarihte ve açık kalemlerin oluşturulduğu tarihte görüntülenebilir.
Açık kalemleri kapama
Açık kalemlerin kapatılması için bir giriş yapılması gerekip gerekmediği, durum bazında kararlaştırılır. Yerleşik açık kalemler, açık kalem geçmişinde arşivlenebilir ve görüntülenebilir. Aynı hesabın herhangi bir sayıda açık kalemini finansal muhasebe kullanmadan belirleyebilir ve kapatabilirsiniz. Bu, isteğe bağlı olarak, bir finansal veri girişi olarak da yapılabilir.
Para Yönetimi
Kalem muhasebesi finansal muhasebe ile entegredir. Borç hesapları, alacak hesapları, çalışanlar ve genel muhasebe hesapları için kullanılabilir. Kalemler yabancı para cinsinden, peşinat ödemeleri, ödeme garantileri, diğer alacak hesapları ve borçlar hesabında yönetilebilir.
Hesap kalemleri çeşitli seçim ve sıralama kriterlerine göre değerlendirilir. Faturaları gönderirken ve manuel girişler oluştururken, sistem müşterileri, satıcıları, çalışanları ve OI ile ilişkili G/L hesapları için olağanüstü kalemleri otomatik olarak üretir.
Hem standart varsayılan ayar, hem de ödeme vadesi, banka ayrıntıları ve kullanım amacı gibi işlemle ilişkili farklı varsayılan verilerin ayarlanması dikkate alınır. Faturayı kaydederken, bir veya birkaç kısmi ödeme planlanabilir.
Alacak hesapları / borçlu hesaplar’da nakit yönetimi, banka havalesi, otomatik ödeme, çek veya senet değiştirme gibi farklı ödeme yöntemleri arasından seçim yapabilirsiniz. Çeşitli seçim seçenekleri olağanüstü öğeleri bulmanıza yardımcı olur.
Dataya erişim prensipleri ve dijital dosyaların güvenliği
ERP’de hesap almak,veri erişim prensiplerine göre vergilendirilen elektronik formatta alınır.Standart sürümde, Alman Federal Bakanlığınca önerilen XML açıklama standardına göre veri çıkışı için genişletilebilir bir veri modeli bulacaksınız.
Vergi denetimleri, ERP’de AIS TaxAudit yazılımını kullanarak yapılabilir.
● Finansal hesaplar için ERP arayüzü
● Maaş
● Bordrosu DATEV finansal hesap
Malzeme Maliyet Kayıtları
Malzeme maliyet kayıtları, hammadde, yardımcı ve operasyonel malzemelerin tüketimini belirler ve yarımamul ve bitmiş ürünlerin envanter değişikliklerini bildirir.
Değerleme, nesnelerin tüm maliyetleme ve ilgili üretim işlemleri için oluşturulmasını sağlar. Bu nesneler maliyet kayıtlarının temelini oluşturmaktadır.
Değerleme, üretim ve muhasebe arasındaki merkezi bağlantılıdır. Üretim süreçlerini değerlemek için farklı değerleme yöntemleri mevcuttur. Her bir değerleme yöntemi, stok girişi ve stok çıkışı için değerleme türü içerir.
Ürünlerin değerleme türleri
Stok makbuzu
● İşlem fiyatı
● Planlanan fiyat
● Sıfır değerleme
Stoklar
● Makbuz fiyatı
● LIFO (son giren, ilk çıkar)
● FIFO (ilk giren, ilk çıkar)
● Karışık fiyat
● Depo grubu karışık fiyat
İşlem fiyatına göre ürünlerin değerlemesi
Bitmiş ürünler, depodan üretimden alındığında işlem fiyatına göre değerlendirebilirler. Doğrudan malzeme ve üretim maliyetleri farklı bir şekilde kaydedilebilir. Genel masraflar, doğrudan maliyetlerle birlikte, stoktaki değişimin maliyet kayıtlarında kabul edilir.
Masraf yüklemesi, imalat maliyetlerinde değerlenen WIP ve bitmiş ürün stoğu seviyelerini (genel masraflar dahil) görüntülemenizi sağlar.
Nihai ürünler için değerleme tipi işlem fiyatı kullanılıyorsa, WIP, farklılaşma olmaksızın otomatik olarak ERP sistemi tarafından yönetilecektir.
Dışarıdan temin edilen parçalar da işlem fiyatı için değerlendirebilirler. Bu durumda işlem fiyatı, bir stok makbuzunun değerini belirlemek için kullanılacak fiyat fatura fiyatıdır. Yarımamul stokları , hammadde, yardımcı ve işletme malzemelerinin, bitmiş ürünlerin ve yarımamullerin kullanımını belirler. Tüketimden kaynaklanan stok değişimlerinin kaydı gerçekleştirilebilir.
Miktar düzenlemesi
Sonradan değerleme fiyatlarının düzenlenmesi için miktar düzenlemesi kullanılır.
Tüm değer geçmişi korunur; maliyet yaratıcısı ve fiyat değişikliğinin nedeni tamamen izlenebilir kalır.
Stokta kalma durumundan sonra, stok seviyelerinin veya ürünlerin değerlemelerini artırmak veya azaltmak için bir miktar yeniden değerleme kullanılabilir.
Maliyet girişi önerisi
Çeşitli kriterlere dayanan stok hareketleri günlük girişlerinden veya tamamlama onay günlüğü girişlerinden kaynaklanan değerlemeleri seçmek için kullanılabilir. Seçilen gönderim belgeleri ve toplamları bir tabloda gösterilir.
Maliyet tahsisi yoluyla ilave maliyetlerin yeniden değerlemesi
Çeşitli ilişkiler ERP'de, zamandan bağımsız veya doğrudan (teknik) bir süreç referansı ile oluşturulabilir. Bu, bütün makbuzların ve konuların bağlantılı olmasını gerektirir. Maliyet tahsislerini kullanarak, navlun veya gümrük gibi ilave maliyetler daha sonra bir işleme atanabilir.
Yeniden değerleme işlevi, bu katma maliyetleri daha sonra etkilenen süreçlere iletir, böylece nihai maliyet hesaplaması gibi değerlendirmeler için kullanılabilir.
Yararlı değerlendirmeler
Görünürlüğü ve açıklığı iyileştirmek için bir takım faydalı değerlendirmeler, malzeme ve üretim maliyeti ilanları için değerleme ve deftere nakil sonuçlarını listeler:
● Bir iş emri bilgi sistemi maliyetleriyle, bireysel iş emirleri için önemli bir tarihin ilerleme ve kesin maliyetlerini belirleyebilirsiniz.
● Belli bir anahtar tarihinde WIP'in stok seviyesini belirlemek için anahtar tarihi işlevinde WIP'yi kullanabilirsiniz.
Anahtar tarih bilgisi sistemindeki stok değeri, belirli bir anahtar tarihteki stok değerini belirler. Değerleme esas alınarak, stok değeri çeşitli kriterlere göre belirlenebilir. Değerleme referans bilgisi sistemi, bir dizi seçim kriterini kullanarak değerleme veritabanını değerlendirmek için kullanılabilir.
Üretim faaliyet bilgi sistemi, bir dönem boyunca iş merkezi, maliyet merkezi veya maliyet nesnesi başına üretim maliyetlerini değerlendirir.
Daha sonraki bir tarihte bir faturanın oluşturulacağı satın alma ve satış paketleme fişleri ara hesaplara gönderilebilir. Bu hesap için, bir bilgi sistemi henüz önemli bir tarih için fatura edilmemiş tüm teslim edilen ürünler için bir bildirim sağlar.
Taşeronluk ve malzeme maliyeti gönderimi
Fason fatura deftere nakledildiğinde taşeronluk değeri kaydedilir. Hizmet burada ayrıca bir alt yükleme hesabına gönderilecektir. Ayrıca, taşeronluk değeri (sağlanan malzemeler dahil), hisse senedi hesabına bir stok dekontu olarak gönderilecektir. Alt yüklenicilikten çekildiğinde, hisse senedi ihracı işlem sürmekte olan işler (WIP) altında ilan edilir.
Satıcılara sağlanacak materyalin eşleşmesi
Satıcılara sağlanacak malzeme değerleri, gelen fatura ataması yaparken görüntülenir. Malzeme sağlanmasından kaynaklı hizmet maliyeti bir alt sözleşmeyle bağlanabilir. Toplu gönderim, satın alınan ürün değerlerini ve siparişi verilen ürün değerlerini stoktan ürün stok miktarına yükselecek şekilde görüntüler.